Zajęcia fitness to dla wielu pań synonim zdrowego stylu życia, okazuje się jednak, że same ćwiczenia nie wystarczą, by zapewnić sobie smukłą sylwetkę i zdrowie. Nawet jeśli co tydzień na Sali gimnastycznej wylewamy hektolitry potu, nie oznacza to, że w tali ubędzie nam kilku centymetrów, jeśli nie zadbamy również o inne aspekty naszego życia. Bo chociaż nie ulega wątpliwości, iż samo zapisanie się na zajęcia i regularne ćwiczenia to bardzo duży krok do przodu, jednak nawet najlepszy instruktor fitness nie zapewni nam wszystkiego, czego potrzebujemy. Radziłabym również poważnie zastanowić się nad przydatnością wszelkich suplementów diety, zwłaszcza tych wspomagających odchudzanie, bowiem nic nie zastąpi nam zdrowej diety. To właśnie odpowiednie odżywanie w połączeniu z ćwiczeniami fitness stanowią drogę do sukcesu. Zatem zrewidujmy zawartość naszej lodówki i zastanówmy się, czy rzeczywiście musimy zjadać te wszystkie tłuste i wysokokaloryczne posiłki? Katowanie się samymi warzywnymi sałatkami z pewnością również nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, bowiem należy pamiętać, iż w każdą stronę można przesadzić. Obecnie jest jednak wiele sposobów na to, by dowiedzieć się, co będzie dla nas najlepsze. Naukowcy opracowali nawet diety opierające się na grupie naszej krwi, która teoretycznie powinny determinować rodzaje pożywienia, które będzie dla nas najbardziej odpowiednie. Dość wątpliwe zdaje się również zbawienne działanie gimnastyki i fitness na osoby, które wprawdzie wędrują na salę dwa razy w tygodniu, jednak by znaleźć czas na owe zajęcia w tych dniach udają się do restauracji fast food i ładują w siebie kolejne porcje frytek i hamburgerów. Niemniej jednak warto również zwrócić uwagę na to, iż nawet jeśli nasz styl życia nie jest tak zdrowy, jakbyśmy chcieli, a zajęcia fitness to jedyny pozytywny akcent w naszych cotygodniowych zmaganiach, nie należy z nich rezygnować. Być może nie schudniemy, a nasza kondycja poprawi się tylko nieznacznie, jednak liczy się to, że próbujemy wprowadzić w życie jakiekolwiek pozytywne zmiany. Kiedy zaczniemy od jednego kroku, być może któregoś dnia nadejdzie moment również na następny - lepszy. białkoPreparaty odchudzające mylnie nazywane są odchudzającymi, powinny nazywać się raczej oficjalnie dodatkami w odchudzaniu, i w sumie w gruncie rzeczy tak się nazywają, lecz zamiast słowa dodatek użyte jest słowo suplement, znaczące dokładnie do samo, o czym wielu ludzi nie wie, łudząc się, że mają odczyniania z kolejnym cud środkiem. W tym artykule zamierzam przedstawić wam wpływ preparatów odchudzających na trening. Otóż preparaty dostępne w aptekach bez recepty, zazwyczaj takie ograniczające wchłanianie węglowodanów czy posiadające wyciągi ziołowe nie mają bezpośredniego wpływu na nasz trening. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku suplementów redukcyjnych dla sportowców, tutaj otwarcie mówi się o preparatach jako dodatkach. Powodują one bezpieczny wzrost energii i pobudzenie, dając nam siłę i chęci do dłuższego, cięższego treningu, który w efekcie pozwoli nam spalić większą ilość tkanki tłuszczowej. Suplementy te podnoszą także nieco temperaturę organizmu, przez co spalanie tłuszczu ma miejsce nawet przez jakiś czas po ukończeniu treningu.

Dieta a zdrowie

salad-1393094-mSposób odżywiania się ma bardzo duży wpływ na cały organizm. Wynika to między innymi z zawartości różnych substancji odżywczych w posiłkach, ale także ilości kalorii. Niezdrowa dieta jest przyczyną bardzo wielu chorób, prowadzi do rozwoju otyłości, która stanowi poważne obciążenie dla całego organizmu. Nieprawidłowy sposób odżywiania się zwiększa szanse wystąpienia problemów z układem krwionośnym oraz rozwoju cukrzycy typu drugiego.

 

Zła dieta jest także bardzo często po prostu przyczyną złego samopoczucia, braku energii, czy problemów ze skórą. Dlatego należy zwracać dużą uwagę na swój codzienny jadłospis i dobrze wybierać wszystkie produkty spożywcze, wśród których nie może zabraknąć przede wszystkim warzyw oraz owoców. Właściwa dieta może przyczynić się do zachowania zdrowia przez wiele lat i na pewno stanowi jeden z najważniejszych elementów profilaktyki wielu chorób. Z tego powodu warto poznać najważniejsze zasady prawidłowego odżywiania się i postarać się o to, żeby wprowadzić je w życie.

Nie tylko dzieci przepadają za słodyczami. Również dorośli nie odmawiają sobie kawałka czekolady, ciasta, cukierka lub innego łakocia, bo cóż w tym złego ulec słodkiej pokusie. Zdrowie dzięki czekoladzie ulega poprawie ( w rozsądnych dawkach ) mamy więcej energii. Z związku z czekoladom nie opracowano jeszcze żadnej diety. Jedzenie dużej ilości czekolady uniemożliwia nam odchudzanie […]

Każdy zdaje sobie sprawę z tego, że zdrowa dieta ma ogromne znaczenie, jednak nie każdy ma wystarczającą wiedzę, żeby rzeczywiście zdrowo się odżywiać. Tymczasem nie jest to wcale takie trudne. Trzeba pamiętać, że właściwy jadłospis zawiera przede wszystkim dużo pełnowartościowych produktów spożywczych, takich jak produkty z pełnego ziarna, owoce, warzywa, czy nabiał. W diecie nie […]

Następna strona »