Zajęcia fitness to dla wielu pań synonim zdrowego stylu życia, okazuje się jednak, że same ćwiczenia nie wystarczą, by zapewnić sobie smukłą sylwetkę i zdrowie. Nawet jeśli co tydzień na Sali gimnastycznej wylewamy hektolitry potu, nie oznacza to, że w tali ubędzie nam kilku centymetrów, jeśli nie zadbamy również o inne aspekty naszego życia. Bo chociaż nie ulega wątpliwości, iż samo zapisanie się na zajęcia i regularne ćwiczenia to bardzo duży krok do przodu, jednak nawet najlepszy instruktor fitness nie zapewni nam wszystkiego, czego potrzebujemy. Radziłabym również poważnie zastanowić się nad przydatnością wszelkich suplementów diety, zwłaszcza tych wspomagających odchudzanie, bowiem nic nie zastąpi nam zdrowej diety. To właśnie odpowiednie odżywanie w połączeniu z ćwiczeniami fitness stanowią drogę do sukcesu. Zatem zrewidujmy zawartość naszej lodówki i zastanówmy się, czy rzeczywiście musimy zjadać te wszystkie tłuste i wysokokaloryczne posiłki? Katowanie się samymi warzywnymi sałatkami z pewnością również nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, bowiem należy pamiętać, iż w każdą stronę można przesadzić. Obecnie jest jednak wiele sposobów na to, by dowiedzieć się, co będzie dla nas najlepsze. Naukowcy opracowali nawet diety opierające się na grupie naszej krwi, która teoretycznie powinny determinować rodzaje pożywienia, które będzie dla nas najbardziej odpowiednie. Dość wątpliwe zdaje się również zbawienne działanie gimnastyki i fitness na osoby, które wprawdzie wędrują na salę dwa razy w tygodniu, jednak by znaleźć czas na owe zajęcia w tych dniach udają się do restauracji fast food i ładują w siebie kolejne porcje frytek i hamburgerów. Niemniej jednak warto również zwrócić uwagę na to, iż nawet jeśli nasz styl życia nie jest tak zdrowy, jakbyśmy chcieli, a zajęcia fitness to jedyny pozytywny akcent w naszych cotygodniowych zmaganiach, nie należy z nich rezygnować. Być może nie schudniemy, a nasza kondycja poprawi się tylko nieznacznie, jednak liczy się to, że próbujemy wprowadzić w życie jakiekolwiek pozytywne zmiany. Kiedy zaczniemy od jednego kroku, być może któregoś dnia nadejdzie moment również na następny - lepszy. Preparaty odchudzające mylnie nazywane są odchudzającymi, powinny nazywać się raczej oficjalnie dodatkami w odchudzaniu, i w sumie w gruncie rzeczy tak się nazywają, lecz zamiast słowa dodatek użyte jest słowo suplement, znaczące dokładnie do samo, o czym wielu ludzi nie wie, łudząc się, że mają odczyniania z kolejnym cud środkiem. W tym artykule zamierzam przedstawić wam wpływ preparatów odchudzających na trening. Otóż preparaty dostępne w aptekach bez recepty, zazwyczaj takie ograniczające wchłanianie węglowodanów czy posiadające wyciągi ziołowe nie mają bezpośredniego wpływu na nasz trening. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku suplementów redukcyjnych dla sportowców, tutaj otwarcie mówi się o preparatach jako dodatkach. Powodują one bezpieczny wzrost energii i pobudzenie, dając nam siłę i chęci do dłuższego, cięższego treningu, który w efekcie pozwoli nam spalić większą ilość tkanki tłuszczowej. Suplementy te podnoszą także nieco temperaturę organizmu, przez co spalanie tłuszczu ma miejsce nawet przez jakiś czas po ukończeniu treningu.

Gotowanie na diecie

Z czym większości osób kojarzy się dieta? Zazwyczaj z jedzeniem czegoś, co nie ma smaku, z brakiem radości związanej z jedzeniem. Prawda jest jednak taka, że jedzenie nawet na diecie może być świetne i smaczne. Niestety jednak, musimy wykazać się o wiele większymi chęciami. Nierzadko bowiem na wiele rzeczy musimy szukać pomysłów ponownie. Dzięki temu jednak możemy odkryć naprawdę wiele świetnych potraw, możemy dowiedzieć się, jak nasze ulubione dania przyrządzić w znacznie zdrowszy sposób. Wcale nie musimy jeść w kółko tych samych produktów i wcale nie musimy spędzać większej ilości czasu w kuchni. Gotowanie na diecie z pewnością będzie o wiele bardziej satysfakcjonujące, bo nie dość, że będziemy gotować smacznie, to jeszcze sami będziemy widzieć, że używamy jedynie zdrowych i pełnych witamin produktów.

Małe zmiany, duży efekt

Wydawałoby się, że chcąc stracić kilka kilogramów, musimy ogromnie się starać, musimy wkładać w to dużo pracy. Wbrew pozorom w trakcie diety nasze życie nie kręci się wokół jedzenia i ćwiczeń. Nie musimy nawet wprowadzać gruntownych zmian, bo w większości jadamy naprawdę dobrze. Wystarczy jedynie co nieco zmienić w naszej diecie, zastosować różne zamienniki konkretnych produktów. Dzięki temu z całą pewnością nie będziemy musieli decydować się na wiele wyrzeczeń, a zauważymy naprawdę spore zmiany. Naprawdę wiele porad znajdziemy w sieci internetowej, w różnych programach telewizyjnych. Jak najbardziej warto odwiedzić także dietetyka. Z całą pewnością przekonamy się, że nie trzeba decydować się na duże zmiany, żeby zobaczyć duży efekt. Nawet te małe sprawią, że nie tylko będziemy się lepiej czuć, ale i lepiej wyglądać.

Zdrowsze wersje potraw

image Kiedy myślimy o wprowadzeniu diety, często pierwsze na myśl przychodzą nam nasze ulubione potrawy, za jakimi szalejemy i moglibyśmy jeść je bez końca, ale na diecie musielibyśmy z nich zrezygnować. Wiadomo, że przyjemność z jedzenia jest niesamowicie ważna, a kiedy musimy odmawiać sobie wielu rzeczy, to tak naprawdę o wiele trudniej jest wytrwać w postanowieniu. Dlatego też jak najbardziej warto zdecydować się na to, żeby poszukać przepisów, jakie obejmują dietetyczne wersje naszych ulubionych potraw. Często wystarczy naprawdę mało zmienić, żeby dane danie nie było już tak kaloryczne i żebyśmy mogli spokojnie serwować je sobie od czasu do czasu. Zdecydowanie takie postępowanie sprawi, że będzie nam o wiele łatwiej i ani się obejrzymy, a nasza waga i wymiary będą nas w pełni satysfakcjonowały.

Ustal sobie cel

Zapewnienie sobie lepszego, bardziej satysfakcjonującego wyglądu to coś, na czym zależy wielu z nas. Po co jednak myśleć o zmianach każdego dnia i ciągle przekładać to w czasie, kiedy możemy zacząć wprowadzać je dzisiaj? Zdecydowanie niczego nie zyskamy, kiedy będziemy szukać wymówek i próbować się wykręcić od diety czy ćwiczeń. Od czego najlepiej będzie zacząć? Dobrym pomysłem byłoby określenie sobie ściśle celów, na jakich nam zależy. Warto jednak, żeby były one możliwe do osiągnięcia. Poza ustaleniem celu końcowego, warto ustalić także kilka mniejszych, jakich osiągnięcie jest bardziej możliwe. Dzięki temu nie będziemy tracić motywacji, a z czasem będziemy mogli spokojnie skreślać jeden cel po drugim, aż w końcu uda nam się osiągnąć pełny sukces. Małe cele naprawdę są pomocne i warto decydować się na ich określanie.

Sport dla ciebie

image Dla wielu osób w pozbyciu się zbędnych kilogramów jest zapewnienie odpowiedniej aktywności fizycznej. Osoby, jakie na co dzień nie mają w zwyczaju uprawiać sportów, mają z tym naprawdę spory problem. Wcale nie musi być to jednak dla nas nic męczącego ani nic trudnego. Nie musimy bowiem wykonywać sportów, jakich nie lubimy i za jakimi nie przepadamy. Dziedzin sportu jest naprawdę tak wiele, że wystarczy zastanowić się, jakie sporty są dla nas najbardziej przyjemne, jakie sprawiają nam najwięcej przyjemności. Kiedy lubimy pływać, warto zapisać się na basen, a kiedy uwielbiamy jazdę na rowerze, to warto odkurzyć swój rower czy w czasie zimy kupić stacjonarny. Nieważne, jaką aktywność fizyczną zdecydujemy się wprowadzić w nasze życie. Ważne jest jedynie to, żeby było to robione systematycznie.

Do ćwiczeń nie potrzeba pieniędzy

W naprawdę wielu przypadkach, różne osoby przed przejściem na dietę wymyślają rozmaite wymówki. A to lodówka jest zapełniona niezdrowymi rzeczami, jakie musimy jeszcze zjeść, a to nie mamy odpowiednich pieniędzy na siłownię, strój sportowy. Zdecydowanie, jeżeli tylko się postaramy, to nigdy nie będziemy odpowiednio gotowi do diety czy do ćwiczeń. Warto jednak mieć na uwadze to, że ćwiczenia wcale nie kosztują i nawet nie mając grosza przy duszy możemy zapewnić sobie świetny trening i wyrobić mięśnie. Jeżeli stać nas na to, żeby wykupić karnet na siłownię czy na basen, to wspaniale, aczkolwiek nie warto traktować tego jako konieczności. Ćwiczenia są naprawdę ważnym elementem, kiedy zależy nam na zgubieniu kilogramów. Dlatego też warto znaleźć kawałek miejsca i zacząć ćwiczenia albo wyjść na rower. Z pewnością nic nie będzie nas to kosztowało, a efekty będą spore.

Szukaj przepisów

image Jedzenie na diecie bywa problematyczne. Problem jednak w wielu sytuacjach nie leży w braku motywacji, ale w braku pomysłów. Często kompletnie nie wiemy, co moglibyśmy jeść, co moglibyśmy gotować. Dlatego też decydujemy się na jadanie w kółko podobnych potraw, jakie po czasie zdecydowanie są w stanie nam się znudzić i wręcz obrzydzić. Warto, żeby nasze jadłospisy były urozmaicone, ciekawe i smaczne. Warto byłoby zatem postarać się, żeby poszukać dietetycznych przepisów. Wbrew pozorom jest ich naprawdę niesamowicie dużo i możemy być całkowicie pewni co do tego, że uda nam się odkryć naprawdę wiele świetnych pomysłów na dania. Jedzenie na diecie nie musi i nie powinno być problemem ani zmuszaniem się. Jak najbardziej jedzenie może być smaczne i może być przyjemnością. Wystarczy jedynie się postarać.

Zero wymówek

image Wymówki to coś, co wręcz nie ma końca, kiedy tylko chcemy przejść na dietę. Tutaj zbliża się specjalna okazja, gdzie z pewnością nie będziemy mogli utrzymać diety, tutaj wyjazd. Z pewnością jednak zmiana terminu na coraz to bardziej odległą wcale nam nie pomoże. Nie dość, że źle czujemy się w swoim ciele, to jeszcze mamy ciągle wyrzuty sumienia, że nie rozpoczęliśmy diety i ćwiczeń wcześniej. Naprawdę nie warto szukać wymówek, tylko ustalić sobie cele, znaleźć motywację. Bez wątpienia najtrudniej jest, kiedy zaczynamy, najtrudniejsze są pierwsze dni. Później jednak będzie nam już coraz łatwiej i nowy tryb życia wejdzie nam w krew. Zupełnie normalne będzie, że w sklepie obok słodyczy przejdziemy obojętnie, a o stałej porze dnia weźmiemy się za ćwiczenia. Warto pamiętać także, że im szybciej zaczniemy wprowadzać zmiany, tym szybciej będziemy mogli cieszyć się z efektów.

Nie ważenie, a mierzenie

image Osoby, jakie mają w planach schudnięcie, często niesamowicie często się ważą. Nieraz ważymy się nawet po kilka razy na dzień. Dla wielu osób najważniejsze jest to, żeby zejść do odpowiedniej wagi. Może jednak zdarzyć się tak, że nawet, kiedy osiągniemy wymarzoną wagę, to nasz wygląd nie będzie nas zachwycał. Dlatego też warto się mierzyć, a nie ważyć. To miara pokazuje, jak naprawdę wyglądamy, a waga może wzrosnąć nawet wtedy, kiedy jesteśmy na diecie, ale przybędzie nam mięśni. Warto pamiętać o tym, że tłuszcz jest o wiele lżejszy od mięśni. Dlatego też możemy ważyć mniej, ale wyglądać o wiele gorzej i nawet przy stosunkowo małej wadze na naszym ciele może widnieć tłuszcz, jeżeli nie ćwiczymy. Jak najbardziej warto wziąć to sobie do serca i fundować sobie chociaż minimalną aktywność fizyczną.

Nie śpiesz się

image Kiedy decydujemy się na rozpoczęcie diety, to bez wątpienia nie jesteśmy w stanie doczekać się pierwszych efektów. Bez wątpienia początek jest najgorszy dlatego, bo pomimo starań nasze ciało wygląda cały czas tak samo. Warto jednak popatrzeć na sprawę obiektywnie i postarać się wykazać odpowiednią cierpliwością. Fakt, że zależy nam na zobaczeniu efektów w szybkim czasie wcale nie sprawia, że powinniśmy decydować się na przeprowadzenie rygorystycznej diety. Takie diety i takie decyzje jedynie są w stanie sprawić, że będziemy mieć problemy z metabolizmem i zamiast stracić kilogramy, szybko przytyjemy. Naprawdę nie warto decydować się na to, żeby zbytnio się śpieszyć. Wystarczy robić to, co do nas należy i trzymać się diety, a zamiast myśleć o efektach, to zająć myśli czymś innym. Zdecydowanie przyjdą one szybciej, niż się spodziewamy, a tym samym uzyskamy je w pełni zdrowy i rozsądny sposób.

Daj czas diecie

Kiedy przechodzimy na dietę, często nie umiemy doczekać się pierwszych efektów, nerwowo wchodzimy na wagę i mierzymy się. W końcu każdy chciałby móc zobaczyć efekty swojej pracy w możliwie najszybszym czasie. Niestety jednak, do zobaczenia efektów naszej diety potrzeba czasu. Jak najbardziej warto zdecydować się, żeby dać swojej diecie czas, żeby odczekać kilka czy kilkanaście dni. Niemożliwe jest osiągnięcie wymarzonej wagi w kilka dni diety i wyrzeczeń. Możemy być pewni, że cierpliwość naprawdę wszystko nam wynagrodzi i z pewnością zobaczenie pierwszych efektów starań sprawi, że zyskamy o wiele większy zapał do pracy. Będzie to nasza motywacja, żeby efekty były jeszcze większe i jeszcze bardziej widoczne. Z tego, że efekty nie są widoczne z dnia na dzień jest nawet dobrym zjawiskiem. Oznacza to bowiem, że nasza dieta jest zdrowa i nie rygorystyczna.

Dieta a wyniki badań

Wbrew pozorom, przeprowadzenie naprawdę nieumiejętnej diety, jaka przyniesie jedynie negatywne skutki, jest naprawdę łatwe. Często nie jesteśmy świadomi tego, że wielu produktów z powodu diety nie zamieszczamy w jadłospisie, wielu składników odżywczych i witamin zupełnie nie dostarczamy. Wiele osób decyduje się także na wprowadzanie rygorystycznych diet. Jak najbardziej ważne jest to, żeby starać się odchudzać z głową, ale także żeby monitorować swój stan zdrowia. Dobrym pomysłem byłoby regularne wykonywanie badań. Dzięki temu będziemy mogli mieć pewność, że dieta zapewni jedynie pozytywne skutki, a po jej zakończeniu nie wpadniemy w problemy ze zdrowiem. Na szczęście ogromną pomoc w ustaleniu zdrowego jadłospisu znaleźć możemy w sieci czy u dietetyków. Wystarczy jedynie do wszystkiego się stosować, żeby dieta niosła za sobą same korzyści.

Ćwiczenia są istotne

image Wiele osób kompletnie nie docenia tego, jak wiele w czasie diety jest w stanie zdziałać aktywność fizyczna. Często skupiamy się jedynie na odpowiednim jedzeniu, a w ciągu dnia nawet się ani trochę nie ruszamy. Jak najbardziej warto zauważyć, że ćwiczenia są bardzo istotne. Dzięki nim nie tylko możemy spalić kalorie i poprawić kondycję, ale także spowodować, że nasze ciało będzie o wiele lepiej wyglądać, będzie na nim mniej tłuszczu i będzie jędrniejsze. Zdecydowanie idealne ciała, jakie najbardziej nam się podobają, to wynik nie tylko odpowiedniej diety, ale i ćwiczeń. Dlatego też, jak najbardziej warto zdecydować się na to, żeby znaleźć ćwiczenia, jakie sprawiają nam największą radość i wprowadzić je do swojej codziennej rutyny. Ćwiczenie kilka razy tygodniowo jak najbardziej również jest na miejscu.

Suplementy diety

Wytrwanie na diecie wcale nie jest łatwe. Często kusi nas naprawdę wiele produktów, nadarza się wiele sytuacji, jakie jedynie zachęcają do tego, żeby zapewnić sobie coś pysznego do jedzenia i tym samym odejść od diety. Wiele osób pomimo ogromnej chęci zmian, ma problem z tym, żeby sobie odmówić konkretnych produktów spożywczych. Czy to jednak oznacza, że nigdy nie uda im się schudnąć? Jak najbardziej warto zdecydować się w takim przypadku na to, żeby stosować różne suplementy diety. Znajdziemy je w różnych aptekach, a także możemy zakupić je u dietetyków, jacy będą w stanie odpowiednio dobrać środki do naszych potrzeb. Środki, jakie zakupimy, będą w stanie naprawdę świetnie pomóc nam w tym, żeby oprzeć się konkretnym produktom. Bez wątpienia dzięki nim o wiele łatwiej uda nam się schudnąć i nie będziemy popełniać różnych grzeszków.

Dieta i ruch

image Nie od dzisiaj wiadomo, że dieta najlepiej działa i daje najlepsze efekty wtedy, kiedy to zdecydujemy się także na aktywność fizyczną. Wiele osób jednak uważa, że jest to dla nich zbyt dużo, że nie są w stanie temu podołać. Prawda jest jednak taka, że zarówno jedzenie na diecie, jak i ćwiczenia, są w stanie dać nam naprawdę dużo przyjemności. Warto organizować sobie czas w taki sposób, żeby znaleźć chociaż kilka godzin w tygodniu, jakie poświęcimy na aktywność fizyczną. Wcale nie musi być to dla nas kara albo coś nieprzyjemnego. Istnieje naprawdę wiele dyscyplin sportowych, istnieje całe mnóstwo opcji i zajęć, na jakie możemy się zapisać. Wystarczy wybrać coś, co sprawia nam największą przyjemność. Sami przekonamy się, że efekty pojawią się szybko, a uczucie po wykonanych ćwiczeniach będzie naprawdę świetne i motywujące.

Nie tylko dzieci przepadają za słodyczami. Również dorośli nie odmawiają sobie kawałka czekolady, ciasta, cukierka lub innego łakocia, bo cóż w tym złego ulec słodkiej pokusie. Zdrowie dzięki czekoladzie ulega poprawie ( w rozsądnych dawkach ) mamy więcej energii. Z związku z czekoladom nie opracowano jeszcze żadnej diety. Jedzenie dużej ilości czekolady uniemożliwia nam odchudzanie […]

Następna strona »