Zajęcia fitness to dla wielu pań synonim zdrowego stylu życia, okazuje się jednak, że same ćwiczenia nie wystarczą, by zapewnić sobie smukłą sylwetkę i zdrowie. Nawet jeśli co tydzień na Sali gimnastycznej wylewamy hektolitry potu, nie oznacza to, że w tali ubędzie nam kilku centymetrów, jeśli nie zadbamy również o inne aspekty naszego życia. Bo chociaż nie ulega wątpliwości, iż samo zapisanie się na zajęcia i regularne ćwiczenia to bardzo duży krok do przodu, jednak nawet najlepszy instruktor fitness nie zapewni nam wszystkiego, czego potrzebujemy. Radziłabym również poważnie zastanowić się nad przydatnością wszelkich suplementów diety, zwłaszcza tych wspomagających odchudzanie, bowiem nic nie zastąpi nam zdrowej diety. To właśnie odpowiednie odżywanie w połączeniu z ćwiczeniami fitness stanowią drogę do sukcesu. Zatem zrewidujmy zawartość naszej lodówki i zastanówmy się, czy rzeczywiście musimy zjadać te wszystkie tłuste i wysokokaloryczne posiłki? Katowanie się samymi warzywnymi sałatkami z pewnością również nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, bowiem należy pamiętać, iż w każdą stronę można przesadzić. Obecnie jest jednak wiele sposobów na to, by dowiedzieć się, co będzie dla nas najlepsze. Naukowcy opracowali nawet diety opierające się na grupie naszej krwi, która teoretycznie powinny determinować rodzaje pożywienia, które będzie dla nas najbardziej odpowiednie. Dość wątpliwe zdaje się również zbawienne działanie gimnastyki i fitness na osoby, które wprawdzie wędrują na salę dwa razy w tygodniu, jednak by znaleźć czas na owe zajęcia w tych dniach udają się do restauracji fast food i ładują w siebie kolejne porcje frytek i hamburgerów. Niemniej jednak warto również zwrócić uwagę na to, iż nawet jeśli nasz styl życia nie jest tak zdrowy, jakbyśmy chcieli, a zajęcia fitness to jedyny pozytywny akcent w naszych cotygodniowych zmaganiach, nie należy z nich rezygnować. Być może nie schudniemy, a nasza kondycja poprawi się tylko nieznacznie, jednak liczy się to, że próbujemy wprowadzić w życie jakiekolwiek pozytywne zmiany. Kiedy zaczniemy od jednego kroku, być może któregoś dnia nadejdzie moment również na następny - lepszy. http://kobietkowo.com.pl/Preparaty odchudzające mylnie nazywane są odchudzającymi, powinny nazywać się raczej oficjalnie dodatkami w odchudzaniu, i w sumie w gruncie rzeczy tak się nazywają, lecz zamiast słowa dodatek użyte jest słowo suplement, znaczące dokładnie do samo, o czym wielu ludzi nie wie, łudząc się, że mają odczyniania z kolejnym cud środkiem. W tym artykule zamierzam przedstawić wam wpływ preparatów odchudzających na trening. Otóż preparaty dostępne w aptekach bez recepty, zazwyczaj takie ograniczające wchłanianie węglowodanów czy posiadające wyciągi ziołowe nie mają bezpośredniego wpływu na nasz trening. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku suplementów redukcyjnych dla sportowców, tutaj otwarcie mówi się o preparatach jako dodatkach. Powodują one bezpieczny wzrost energii i pobudzenie, dając nam siłę i chęci do dłuższego, cięższego treningu, który w efekcie pozwoli nam spalić większą ilość tkanki tłuszczowej. Suplementy te podnoszą także nieco temperaturę organizmu, przez co spalanie tłuszczu ma miejsce nawet przez jakiś czas po ukończeniu treningu.

Dieta oxy dla każdego z nas

Jedną z najnowocześniejszych diet, opracowanych przez wyspecjalizowanych dietetyków jest dieta oxy. Istnieje pogląd, iż jest ona godną, ale przede wszystkim zdrową następczynią diety Dukana, diety która może spowodować wiele skutków ubocznych w naszym organizmie. Jest ona jednak również dietą białkową. Trzema produktami na których opiera się dieta oxy to żurawina, kefir oraz otręby pszenne, które są podstawą, jeśli chodzi o żywienie w tejże diecie. Dieta ta składa się z trzech najważniejszych etapów. Pierwszy z nich to spalania tkanki tłuszczowej. Etap pierwszy polega przede wszystkim na dostarczaniu energii głównie z produktów pochodzenia białkowego, określa się to na około 35 procent. Drugi krok to utrata masy ciała. Trzeci to tak zwany moment wyprowadzający. Moment ten ma za zadanie jak największe uniemożliwienie efektu jo- jo.

Dieta niskotłuszczowa dla osób z podwyższonym cholesterolem

image Osoby które mają problem z podwyższonym cholesterolem, powinny zdecydować się na dietę niskotłuszczową. Dieta ta opiera się przede wszystkim na eliminacji z naszego jadłospisu wszystkich potraw i produktów, zawierających tłuszcze. Ważne jest, aby tak zwane niezdrowe tłuszcze zastąpić tłuszczami pochodzenia takiego, jak na przykład morskie ryby, oliwa z oliwek, czy także olej rzepakowy. Tłuszcze te jednak muszą być stosowane w diecie również z pewnym ograniczeniem. Stosując dietę niskotłuszczową musimy również zrezygnować z używania soli. Ważne jest również to, aby zrezygnować z różnego rodzaju zasmażek, które często dodajemy do zup czy sosów. Są one dużą dawką niepotrzebnego tłuszczu, który jest niewidoczny na pierwszy rzut oka. Dieta ta jest również polecana osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy.

Dieta oxy i jej fazy

image Dieta oxy może być stosowana dla każdego z nas. Posiada ona bardzo zróżnicowaną gamę produktów, z jakich możemy przygotowywać posiłki. Jest dobra dla każdego, kto nie lubi głodówek, oraz dla osób bojących się efektów jo-jo. Dieta ta składa się z faz, w których każda z nich ma określone zadania. Pierwszym z pięciu najważniejszych etapów diety oxy jest tak zwany detoks. Polega on na przygotowaniu organizmu do czerpania najważniejszych składników odżywczych w diecie oxy. Oczyszcza z toksyn. Drugi etap to FAT burning. Polega na szybkim spalaniu tkanki tłuszczowej, oraz jedzeniu posiłków zawierających białko w odpowiednich proporcjach. Krok trzeci to utrwalenie efektów. Krok czwarty polega na dalszym odchudzaniu. Krok piąty to stabilizacja. Polega na tym, aby tak wyjść z diety aby pozbawić się efektów jo-jo.

Czy warto wybrać się do dietetyka?

Praca dietetyka czasem bywa bardzo trudna. Wymaga ona od niego ciężkiej pracy, oraz bogatej wiedzy z zakresu prawidłowego odżywiania się. Dietetyk zajmuje się bowiem nie tylko ustalaniem jadłospisu dla osób, chcących wrócić od odpowiedniej masy ciała. Jego praca polega również na ustalaniu jadłospisu dla osób z pewnymi jednostkami chorobami, którzy nie mogą odżywiać się normalnie, tak jak robi to niemal każdy z nas. Jednak jeśli chcemy zrzucić parę zbędnych kilogramów, na pewno warto udać się do dietetyka. Dzięki odpowiednio skomponowanej diecie będziemy w stanie w odpowiednim czasie zrzucić określoną wagę naszego ciała, i wrócić do prawidłowej masy bez większych problemów. Dzięki temu również będziemy w stanie uniknąć niechcianego oraz niepożądanego efektu jo-jo, który na pewno zniechęci nas do utrzymania naszego ciała w odpowiedniej formie.

Produkty dozwolone w diecie bezglutenowej

Dla osób, które cierpią na nietolerancję glutenu, stworzona została specjalistyczna dieta, która za zadanie ma przede wszystkim stuprocentowe ograniczenie produktów, zawierających gluten. Osoby, które muszą być na diecie bezglutenowej, powinny jeść przede wszystkim produkty, takie jak kukurydza, gryka, soja, orzechy, soczewica, ryż czy ziemniaki. Stanowczo zabronione są pszenica, orkisz, jęczmień, żyto, owies, a także wszystkie produkty, które posiadają dodatek wyżej wymienionych produktów. Osoby które muszą stosować się do diety bezglutenowej, mogą spożywać produkty takie jak owoce, czy warzywa, które nie posiadają w swym składzie naturalnym glutenu. Produkty które oznaczone są przekreślonym kłosem zboża to produkty które zawierają dopuszczalne normy spożycia glutenu przez osoby z jego nietolerancją.

Na czym polega dieta niskobiałkowa?

image Dieta niskobiałkowa, z resztą tak jak każda inna ma swoje określone zasady, których trzeba się trzymać. Dieta ta jest przede wszystkim polecana osobom, które z powodu enzymów produkowanych przez nasz organizm, przez zbytnie spożywanie produktów białkowych doznały uszkodzenia nerek czy wątroby. Najczęściej polecana dla osób z niewydolnością tychże narządów. Polega ona przede wszystkim na maksymalnym ograniczeniu produktów zawierających białko w diecie. Jednak ważne jest to, aby dopasować ilość spożywanego białka do stopnia jego tolerancji przez organizm chorej osoby. Jedną z zasad ogólnie przyjętych jest to iż ilość białka jaką przyjmuje chory nie może przekraczać około czterdziestu do pięćdziesięciu gramów na dobę. Ta reguła jest jednak regułą ogólną, bowiem liczba ta jest dostosowana do jednostki chorobowej chorej osoby.

Dieta niskotłuszczowa

Jedną z wielu rodzajów diet popularnych wśród ludzi jest dieta niskotłuszczowa. Jest to typ diety polecany dla osób które chcą w niedługim czasie stracić zbędne kilogramy. Jest to również typ diety, który polecany jest w szczególności dla osób mających na przykład problemy z cholesterolem. Dieta ta opiera się między innymi na rezygnacji z produktów, takich jak produkty smażone na patelni, czy w głębokim tłuszczu. Osoby stosujące tę dietę muszą również ograniczyć spożywanie soli. Ważne jest również zrezygnowanie z dodawania zasmażek do zupy czy sosów, a także do gotowanych warzyw. Przy diecie niskotłuszczowej musimy również wyłączyć z naszego menu potrawy tłuste, jak masło, Fast –foody czy smalec. Jest ona polecana dla osób, chcących szybko schudnąć bez efektu jo-jo. Dieta ta opiera się na eliminacji tłuszczów z diety, a zastąpieniu ich zdrową żywnością.

Dieta oxy dietą przyszłości

image Diety w których stosowano głodówki już bardzo długo nie są stosowane przez osoby mające wiedzę z zakresu dietetyki. Głodowanie się nic nie pomoże, gdy chcemy zrzucić zbędne kilogramy, a jedynie spowoduje u nas efekt jo-jo. Dlatego też coraz większą popularnością cieszy się dieta oxy. Dieta oxy jest to jedna z najnowocześniejszych form diet. Opiera się ona przede wszystkim na badaniach psychometrycznych, które określają naszą osobowość, oraz nasze tendencje jeśli chodzi o sposób odżywiania się. Dzięki tej diecie będziemy mogli schudnąć do takiego stopnia, jaki sobie założymy. Dieta oxy opiera się również na badaniu naszego ciała, jest dopasowana do potrzeb fizjologicznych naszego organizmu, do wzrostu i kilogramów naszego ciała, do naszych upodobań żywieniowych, oraz do aktywności fizycznej jaką stosujemy.

Dieta nisko węglowodanowa dla każdego

image Jedną z popularniejszych diet stosowanych przez wiele osób jest dieta nisko węglowodanowa. Ten rodzaj diety jest szczególnie polecany dla osób, które lubią spożywać produkty opierające się w dużej mierze na węglowodanach. Dlatego też dieta ta polega przede wszystkim na eliminacji węglowodanów z naszego jadłospisu, i zastąpienie ich innym składnikiem odżywczym, który będzie dostarczał nam tyle samo energii. Osoby, które decydują się na dietę nisko węglowodanową muszą wziąć pod uwagę między innymi rezygnację z pewnych produktów, i zastąpienie ich innymi. Jednym z takich produktów, będących bazą w jadłospisie dużej ilości ludzi jest wykluczenie ziemniaków, makaronów czy kasz, które są często podstawowym dostarczycielem energii pochodzącej z węglowodanów. Dieta ta może być stosowana przez niemalże każdego z nas.

Nowoczesna dieta oxy

Jedną z obecnie najpopularniejszych diet, które kierowane są dla osób chcących schudnąć, jednak nie lubiących różnego rodzaju głodówek, jest dieta oxy. Dieta ta dopasowuje się w szczególności do wieku, płci, a także bierze pod uwagę wzrost oraz wiek osoby. Opiera się na zbilansowanej diecie, dostarczającej organizmowi odpowiednią ilość składników odżywczych. Jej dopasowanie opiera się w dużej mierze na teście psychometrycznym, który jest przeprowadzany przed przeprowadzeniem tejże diety. Ważne jest, aby podczas stosowania diety oxy regularnie mierzyć się, bowiem to właśnie efekty będą nas dodatkowo motywować do dalszego stosowania tejże diety. Dieta ta opiera się również na zamiennikach, czyli produktach które jedliśmy dotychczas zamieniamy na zdrowsze dla nas produkty. Dzięki temu będziemy jeść zdrowo, według własnych potrzeb.

Zasady zdrowego i skutecznego odchudzania

Osoby które zmagają się nadprogramowymi kilogramami, powinny jak najszybciej zdecydować się na zmianę swoich zasad odżywiania. W obecnych czasach bardzo modne staje się bowiem zdrowe, i ekologiczne odżywianie. Dzięki temu będziemy nie tylko mogli doprowadzić nasz organizm do pięknej i smukłej sylwetki, ale przede wszystkim bardzo skorzysta na tym nasze zdrowie. Jedną z ważnych zasad zdrowego odżywiania jest picie dużej ilości wody. Przyjęte jest to, iż powinna wynosić ona około dwóch i pół litra wody na jedną dobę. Oczywiście ważne jest również odpowiednie odżywianie. Powinniśmy również zwiększyć ilość spożywanego przez nas nabiału, a także bardziej świadomie spożywać owoce, które często bywają ogromnym dostarczycielem dużej ilości węglowodanów do naszego organizmu. Zdecydujmy się również na picie ziół, które poprawiają metabolizm naszego organizmu.

Jak skutecznie schudnąć na diecie Dukana?

image Jedną z diet odchudzających, które cieszą się niebywałym powodzeniem wśród ludzi jest dieta Dukana. Dieta ta najprościej mówiąc opiera się na czterech fazach, w których każda ma swoje główne, ważne zadanie. Dieta Dukana ma za zadanie przede wszystkim eliminację tkanki tłuszczowej z naszego ciała, a także zapobieganie efektom jo- jo. Dieta Dukana jest wskazana dla osób chcących szybko oraz łatwo schudnąć. Jest jednak przeznaczona dla osób, mających stu procentowe zdrowie, oraz nie mających przede wszystkim problemów z wątrobą, czy nerkami. W tym wypadku dieta jest przeciwwskazana, bowiem zmusza nerki oraz wątrobę do cięższej pracy. Dzieje się tak dlatego, iż opiera się ona przede wszystkim na dostarczanie do organizmów białek pochodzenia zwierzęcego. Dlatego też dieta ta jest kierowana do wąskiego grona osób.

Na czym polega dieta bezglutenowa?

image Dieta bezglutenowa polega przede wszystkim na maksymalnym ograniczeniu produktów, które w swym składzie zawierają naturalny gluten. Jest ona kierowana w szczególności dla osób, które nie tolerują glutenu przez swój organizm. Dlatego też osoby, nietolerujące gluten muszą stosować dietę, która wyklucza wszystkie produkty z glutenem. Produkty które w naturalny sposób są pozbawione glutenu to między innymi kukurydza, ziemniaki, proso, amarantu, soja, soczewica, sago, orzechy. Do tej grupy wliczyć musimy również produkty, takie jak mięso, oraz owoce i warzywa. Istnieją również produkty, które pozbawione są naturalnego glutenu poprzez wysokie przetworzenie tych produktów. Produkty te oznaczane są znakiem przekreślonego kłosa. Charakteryzują się tym, iż zawartość glutenu w tych produktach nie może przekraczać dwudziestu miligramów na kilogram produktu.

Komu polecana jest dieta nisko węglowodanowa?

Osoby które maja problemy z prawidłowym odżywianiem się, powinny ustalić swój jadłospis. Jadłospis ten powinien ustalić dla nas dietetyk, który weźmie pod uwagę nasze zapotrzebowanie energetyczne, czy zapotrzebowanie na różnego rodzaju składniki odżywcze, a także nasz wiek, wzrost, płeć, wagę czy aktywność fizyczną, a także różne jednostki chorobowe. Jedną z często polecanych form jadłospisu jest dieta nisko węglowodanowa. Jest ona szczególnie przeznaczona dla osób, których jadłospis w dużej mierze opiera się na spożywaniu większej ilości węglowodanów. Dieta ta eliminuje w swym jadłospisie między innymi makarony, chleb biały czy ziemniaki, bowiem produkty te w dużej mierze są właśnie produktami węglowodanowymi. Dieta ta pozwala na zrzucenie dodatkowych kilogramów oraz na zachowanie odpowiedniej sylwetki ciała, oraz zdrowia.

Diety odchudzające skomponowane u dietetyka

image Każdy z osób, które mają problemy z nieprawidłową masą ciała, powinien udać się do dietetyka w celu ustalenia odpowiedniego jadłospisu. Odpowiednio skomponowana dieta pozwoli nam bowiem na powrót do upragnionej figury. Będzie jednak przede wszystkim korzystna dla naszego zdrowia, oraz dobrego samopoczucia. Warto jednak wiedzieć, iż często jadłospis ten wymaga również określonej dawki aktywności fizycznej. Jednak dzięki wizycie u dietetyka dowiemy się, jaki rodzaj aktywności fizycznej również będzie polecany dla nas. Dietetyk również pozwoli nam na utrzymanie określonej masy ciała, oraz na uniknięcie niechcianego przez każdego z nas efektu jo-jo, który często zniechęca do dalszych działań. Pamiętajmy o tym, iż odpowiednia waga to nie tylko piękna sylwetka, ale przede wszystkim zdrowie, i dobre samopoczucie, a także podwyższona odporność organizmu.

Charakterystyka diety niskobiałkowej

Dieta niskobiałkowa jest zwana również inaczej dietą nisko proteinową. Jest ona zaliczana do diet leczniczych. Polega przede wszystkim na tym, iż jest ustalana dla grupy osób zmagających się z niewydolnością narządów, takich jak nerki czy wątroba. Dieta niskobiałkowa często zaliczana jest również do diet, które mają za zadanie leczenie schorzeń które powodują u pacjenta między innymi zakłócenia na tle metabolizmu aminokwasów, gdzie jako przykład podać możemy fenyloketonurię. Dzięki stosowaniu diety niskobiałkowej jesteśmy w stanie zapobiegać nadmiernemu wytwarzaniu się przez nasz organizm produktów przemiany białkowej. Produkty te znacznie uszkadzają narządy, co w najgorszym wypadku może prowadzić do ich dysfunkcji, jak na przykład podane wyżej niewydolności nerek i wątroby. Dieta ta polecana jest także w chorobach trzustki czy dróg żółciowych.

Fazy diety Dukana

Jedną z najbardziej popularnych diet, mających na celu przede wszystkim zmniejszenie tkanki tłuszczowej oraz pozbawienie ciała nadprogramowych kilogramów jest dieta Dukana. Dieta ta posiada wielu swoich zwolenników, jak i przeciwników. Przystępując do tej diety musimy jednak mieć zdrowy organizm, a przede wszystkim zdrowe nerki oraz wątrobę. Dieta ta składa się z czterech faz, w których każda z nich spełnia inną, określoną rolę w etapie odchudzania. Pierwsza faza a zarazem najtrudniejsza do pokonania to faza ataku, w której spożywa się tylko i wyłącznie produkty zawierające pełnowartościowe białko zwierzęce. Druga faza w diecie Dukana to faza naprzemienna. W drugiej fazie obok produktów bogato białkowych, dozwolone są warzywa. Faza trzecia diety Dukana to faza utrwalenia, w której można spożywać już większą ilość produktów dozwolonych, między innymi ziemniaki. Dietę tą kończy faza stabilizacji.

Wiele osób ma problemy ze zrzuceniem kilku zbędnych kilogramów. Jeśli ma się na głowie rodzinę, naprawdę trudno sobie gotować oddzielne posiłki niskokaloryczne dla jednej osoby. W codziennym zamieszaniu i wśród mnóstwa obowiązków trudno wygospodarować czas na uprawianie sportu, chociażby na spacer. Ale dziwnym trafem na skorzystanie z internetu czas zawsze znajdziemy. I tam też możemy […]

Następna strona »